Етикети

, , , , ,

La verità sul caso Harry Quebert„Истината за случая Хари Куебърт“ е един роман за един роман.

Маркус Голдман (основният герой) е млад писател. Постига бляскъв успех с първия си роман и веднага е ангажиран от голяма издателска къща за втори.

Проблемът е, че Маркус Голдман е нормален човек преди да го застигнат славата и богатството. За да ги поддържа обаче трябва да се появява в телевизията, по светски партита… с две думи – да води активен социален живот. А последният остава малко време за писане.

Така стигаме до завръзката и появата на Голдмановата спасителна сламка – Хари Куебърт. Куебърт и Голдман се запознават в университета, единият е известен писател, а другият – амбициозен студент.

Когато установява, че крайният срок за предаването на романа му изтича, Маркус обръща гръб на светския живот и търси помощ от стария си професор и приятел. Хари на драго сърце приема бившия си ученик, предлага му да се осамоти в голямата му къща на крайбрежието. Междувременно обаче Маркус научава най-голямата (както си мисли) и мрачна тайна на професора – незаконната му връзка с една 15-годишна девойка преди 33 години.

Проблемът е, че го научават и властите, а въпросното момиче отдавна е изчезнало. Оказва се, че младата Нола е мъртва, убита. Основният заподозрян – Хари Куебърт.

Хари е арестуван. Маркус, убеден в невинността на учителя си, решава да му помогне като пише книга по неговия случай. Замесени са много хора от малкия град, Аврора, в който Хари живее. Мястото, където се ражда безграничната му любов към Нола, мястото на голямото му падение.

Появява се и името на богат местен бизнесмен, обезобразен и нереализиран художник, местния шериф.

Книгата все още не е излязла на български, но ското ще бъде преведена и публикувана от издателство Колибри. Главите са писателските съвети, които Хари дава на Маркус Голдман. Те са практически съвети за писането, живота и бокса.

Ето ги и съветите на Хари Куебърт:

1. Първата глава е основополагаща. Ако не се хареса на читателите, няма да прочетат остатъка от книгата.

2. Втората глава е много важна, трябва да бъде впечатляваща, да въздейства.

3. Да пишеш романи не е нищо: всички могат да пишат, но не всички са писатели.

4. Най-важното нещо е да можеш да падаш.

5. Ако се съмняваш в това, което правиш, тичай. Тичай докато останеш без дъх, ще устеш в теб да се надига ядът, желанието да победиш.

6. Писането на книга е като да обичаш някого: може да стане много болезнено.

7. Как се става писател? Като не се отказваш, никога. Свободата е една неспирна борба, за която имаме много ограничена представа.

8. Писането на книга е битка.

9. Пиши само художествена литература, иначе ще си навлечеш много проблеми.

10. Болетта на писателите е, когато не могат повече да пишат, не искат повече да пишат, но не могат да правят друго, освен да пишат.

11. Единственият начин да разбереш колко обичаш един човек е като го загубиш.

12. Победата е вътре в теб. Трябва просто да й помогнеш да излезе.

13. Трябва дисциплина. Трябва да се спазват часове, да се правят упражнения. Поддържай темпото, бъди упорит и прави всичко стриктно.

14. Най-смелите са тези, които успяват да съзададат любовта.

15.  Когато ти дойде идея, трябва да я задържиш вътре в теб, за да узрее. Трябва да й забраниш да излиза, да я оставиш да расте, докато дойде моментът да я развиеш напълно.

16. Смисълът на думите е повече от самите думи.

17. Животът е измама.

18. Да изгубиш контрол върху книгата си е катастрофа.

19 Провалите ти ще „овкусят“ твоите победи.

20. Трябва да дадеш всичко от себе си, защото всяка твоя книга може да е последната.

21. Да пишеш означава да успееш да усетиш нещата с повече сила от другите и в последствие да ги предадеш.

22. Пиши, за да те разбират.

23. Който рискува, печели.

24.Обожавай любовта. След нея остава само солта от сълзите.

25. Когато думите не вече не стигат, опитай да използваш ръцете си.

26. Една нова книга е един нов живот, който започва.

27. Когато стигнеш до заключението, трябва да подариш на читателите изненадващ обрат. Трябва да си запазиш някой трик за финала.

28. Пиши за големи събития. Така, ако книгите ти не са интересни, поне ще разказват малко история.

29. Ако имаш моралната сила да тичаш дълги разстояния под дъжда, в студа, да продължиш до края, да вложиш цялата си енергия, цялото си сърце, значи можеш да пишеш.

30. Последната глава трябва да е най-красивата.